suplementy na mase

Budowa masy mięśniowej jest głównym i zarazem najważniejszym celem sylwetkowym większości ćwiczących mężczyzn. Tobie też na pewno na niej zależy. Jeśli tylko regularnie uczęszczasz na siłownię i trzymasz się swojego planu treningowego, robisz to w jakimś konkretnym celu – bo chcesz nie tylko stawać się silniejszy, ale jeszcze do tego pragniesz kształtować pokaźną muskulaturę, która potrafi stać się głównym atutem męskiej sylwetki.

Same ćwiczenia mogą jednak okazać się niewystarczające. Na pewno już o tym wiesz, dlatego zadbałeś także o swoją dietę i wprowadziłeś do niej większą ilość białkowych produktów, które dostarczają protein niezbędnych do kształtowania masy mięśniowej. A co dalej? Teraz czas zająć się suplementacją. Nie jest ona niezbędna, ale może ci bardzo pomóc. Jakie suplementy na mase przyjmować? Oto kilka tych najskuteczniejszych, które są polecane niemalże przez wszystkich zawodowych sportowców. Postępuj jak oni, a będziesz wyglądać jak oni.

Jednym z lepszych suplementów diety dla każdej osoby trenującej będzie po prostu odżywka białkowa. Co prawda dziś niektórzy traktują ją jak zwykłą żywność, bo jest ona takim samym źródłem protein jak jajka, mięso czy rośliny strączkowe, ale jednak wciąż sprzedaje się ją głównie w specjalistycznych sklepach sportowych i na wysepkach z suplementami, dlatego też nie mogłoby jej zabraknąć na liście najlepszych preparatów na masę. To takie wygodne i stosunkowo tanie źródło protein.

Jakie suplementy na mase

Możesz zastępować nim mięso i ryby w słodkich posiłkach, by uzupełniać je dodatkową porcją białka. Odżywka białkowa przydaje się również na wyjazdach. Gdy jesteś na wakacjach, przeważnie nie chce ci się gotować, a niestety w tradycyjnych potrawach serwowanych w restauracjach i innych lokalach gastronomicznych zazwyczaj brakuje właśnie protein, których musisz jakoś sobie dostarczyć. Zawsze w takich sytuacjach sięgaj po odżywkę białkową. Wystarczy zalać ją wodą, mlekiem bądź napojem roślinny, aby w ciągu kilkunastu sekund przygotować sobie białkową miksturę.

Jakie suplementy na mase warto przyjmować?

Po pierwsze – odżywkę białkową, po drugie – kreatynę. Ten związek, występujący w naturalnej żywności, przyczynił się do ogólnej poprawy osiągnięć sportowych. Gdy widzisz, że na igrzyskach ktoś właśnie ustanawia nowy rekord świata w sprincie bądź biegu na dłuższy dystans, możesz być pewien, że w jego suplementacji występuje wysoka ilość kreatyny. Kulturyści też od niej nie stronią.

Wykorzystują ją do szybszego i efektywniejszego kształtowania masy mięśniowej, ponieważ dzięki niej zwiększają swoją wytrzymałość, zyskują więcej siły do ćwiczeń i szybciej się regenerują. Nadmiar kreatyny przechowywany jest w mięśniach, dzięki czemu później – w razie potrzeby – organizm może go wykorzystać do produkcji cząsteczek ATP, odpowiadających za wydzielanie energii. Teoretycznie kreatynę mógłbyś przyjmować wraz z naturalnym jedzeniem, ale jako że występuje ona w bardzo małych dawkach i to wyłącznie w mięsie, lepiej zaopatrz się w zawierający ją suplement diety.

nowe tabletki

Musisz jednak wiedzieć, że kreatyna i odżywka białkowa są wyłącznie takimi dodatkami, które co prawda warto przyjmować dla lepszych efektów, ale nie należy oczekiwać od nich nie wiadomo jakich efektów. Wpływają one jedynie na poszczególne aspekty związane z treningiem, jednakże nie dbają o ogólne funkcjonowanie całego organizmu. A musisz go doprowadzić do homeostazy, jeżeli chcesz, by nic nie przeszkadzało ci w osiąganiu coraz lepszych wyników sportowych i kształtowaniu całej sylwetki.

Dbaj zatem o swoją codzienną dietę. Jeżeli czujesz, że występują w niej jakieś niedobory, które niestety często przytrafiają się sportowcom, koniecznie wykonaj podstawowe badania krwi i dowiedz się, jakich związków brakuje w twoich pokarmach. Możesz potem przyjmować je pod postacią suplementów diety. Niemalże każda osoba trenująca potrzebuje m.in. większej ilości witaminy B12, witaminy D oraz kwasów omega-3. Najpierw zajmij się swoim ogólnym zdrowiem, a dopiero potem inwestuj w bardziej specjalistyczne suplementy diety.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here