Z pewnością zauważyłeś, że algorytm wyszukiwarki ulega ciągłym zmianom. Dlatego musisz stale analizować swoje działania i to, jak wpływają one na Twoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania.
Na szczęście w tej ciągłej gonitwie za aktualizacjami Google istnieją praktyki, które mogą Ci pomóc zwiększyć widoczność strony. Poniżej przedstawiliśmy kilka z nich, abyś mógł sam podjąć próby pozycjonowania własnej witryny.
Działania, które mogą poprawić widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania
-
Stwórz unikatowy content na swojej stronie
Content jest jednym z najskuteczniejszych sposobów, które pomagają Twojej witrynie zwiększyć widoczność w rankingu wyszukiwarek. Staraj się tworzyć swoje treści na stronie w angażujący i unikatowy sposób, aby mogły pomóc Twoim odbiorcom. Przykładowo mogą to być różnego rodzaju przewodniki, opisy produktów czy zwyczajna optymalizacja starych treści. W odpowiedni sposób dobieraj słowa kluczowe oraz odpowiadaj na ich pytania, ponieważ to wszystko jest kluczem do osiągnięcia szczytowej pozycji w SERP.
-
Postaw na dobre nagłówki w treści
Aby zwiększyć swoją widoczność w Google, musisz pomyśleć o dobrych nagłówkach na swojej stronie. To właśnie one podpowiadają, co kryje się w witrynie. Tagi nagłówków od H1 do H6 służą nie tylko do porządkowania treści, ale również wpływają na ranking wyników wyszukiwania. Nagłówki informują roboty indeksujące, o czym jest dana podstrona i na jaki problem odpowiada.
Stosuj odpowiedniej jakości słowa kluczowe, które podbiją Twoją pozycję w SERPach. Pamiętaj jednak, aby wyglądały one w naturalny sposób.
-
Stwórz dobry tytuł strony
Meta tytuł, inaczej tytuł strony, jest ważnym czynnikiem rankingowym Google. Jest on widoczny zarówno dla robotów indeksujących, jak i dla użytkowników. To właśnie tytuły zachęcają użytkowników do kliknięcia w link strony. Postaraj się, aby Twój tytuł był wyjątkowy i oryginalny, a także zawierał małą ilość słów kluczowych (max. 2-3 frazy). Jego długość nie powinna przekraczać 70 znaków ze spacjami.
-
Stwórz dobry opis meta
Meta opis to krótki opis strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania.
Każdy opis meta powinien zawierać przynajmniej jedno słowo kluczowe, być unikalny i zachęcać do bezpośredniego kliknięcia w link w postaci CTA. Nie powinien być także dłuższy niż 160 znaków ze spacjami, ponieważ w przeciwnym razie nie będzie on widoczny w całości.
-
Stosuj wewnętrzne linki na swojej stronie
Wewnętrzne linki odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. Zaleca się, aby w każdym artykule umieszczać linki, które będą łączyć ze sobą różne podstrony. Umieszczając wewnętrzne linki w opisie produktu czy wpisie blogowym, musisz zadbać o silne powiązanie tematyczne pomiędzy podstronami, tzw. dokładne dopasowanie.
Pamiętaj, aby umieścić przynajmniej jeden wewnętrzny link w artykule czy opisie produktu, a także dodawaj linki do wysokiej jakości stron, ponieważ w przeciwnym razie możesz dostać karę i spaść z rankingu wyszukiwarek.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, w jaki sposób poprawić widoczność swojej strony WWW. Jeśli będziesz postępował zgodnie z powyższymi wskazówkami, to z pewnością osiągniesz sukces w swojej branży. Pamiętaj jednak, że skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga ciągłej pracy i poszerzania wiedzy.