suplementy

Magnez to jeden z podstawowych pierwiastków w naszym organizmie. Odpowiada za koncentrację, odpowiednią pracę mózgu, równą pracę serca i kurczliwość mięśni. Reguluje stężenie glukozy we krwi oraz koniecznych do prawidłowej mineralizacji kości.

Rozprzestrzeniony jest w całym naszym organizmie, a jego niedobór może nie tylko powodować skurcze, ale również przyczyniać się do drgania spojówek, zaburzeń rytmu serca czy nawet migotania przedsionków. Przynajmniej raz w roku należy badać sobie jego poziom, zwłaszcza gdy nasza dieta jest uboga w składniki odżywcze. Jakie potrawy zawierają magnez i w jaki sposób, jeśli w ogóle, należy go suplementować?

Zacznijmy od tego, że najważniejsza jest dieta

Niezależnie od tego jak dobry magnez wybierzesz, jeśli Twoja dieta nie będzie urozmaicona, a Ty nie wzbogacisz jej odpowiednią dawką aktywności fizycznej, to nici ze zdrowego stylu życia. Najpierw więc, jeśli zauważysz w swoim organizmie braki magnezu, dokładnie przestudiuj to, w jaki sposób się odżywiasz. Ogranicz również poziom stresu, bo im wyższy jego poziom, tym zwiększone wypłukiwanie magnezu z organizmu. Postaraj się żyć spokojniej i relaksuj się. Możesz spróbować medytacji, ćwiczeń rozciągających czy muzyki instrumentalnej. Jest to jednak dodatek do produktów, które powinieneś spożywać.

jaki magnez wybrać

Magnez znajduje się oczywiście w czekoladzie, a w zasadzie w kakao, z którego ona jest przygotowana. Ponadto duże jego ilości znaleźć możesz w roślinach oleistych, takich jak orzechy włoskie, migdały, pestki dyni czy słonecznika. Przygotowanie zupy fasolowej czy grochowej również poprawi poziom magnezu we krwi, ten pierwiastek znajduje się także w soi, kaszach oraz awokado. Produkty łączyć możesz ze sobą dowolnie, zastąp białe pieczywo pełnoziarnistym, a być może suplementacja magnezu nie będzie konieczna.

Dobrze, co więc zrobić, gdy konieczne staje się skorzystanie z tabletki?

Jaki magnez wybrać, by nie przepłacić, a produkt dobrze się wchłaniał? Na rynku dostępnych jest wiele preparatów, w różnych formach i różnych cenach. Niektóre przyjmują formę leku, inne suplementów diety. Różnią się również wielkością kapsułki. O wchłanialności często nie znajdziemy informacji na opakowaniu. Tu musi nam wystarczyć nasza własna wiedza i doświadczenie.

magnez

Po pierwsze, jeśli do wyboru masz magnez w postaci leku i suplementu diety, wybierz to pierwsze. Nie dlatego, że wszystkie suplementy są złe, ale dlatego, że jeśli zdecydujesz się na kupno leku jesteś pewien, że magnez, który znajduje się w tabletce jest dobrze przyswajalny, a w ulotce i opakowaniu znajdują się wszystkie ważne informacje, dotyczące np. wielkości stosowania, efektach ubocznych czy przeciwwskazaniach. Zakup dobrego suplementu diety zajmie Ci dużo więcej czasu, choć może pozwolić Ci na znaczne ograniczenie pieniędzy.

Teraz forma. Bo to ona jest najważniejsza w preparatach z magnezem. Sam pierwiastek nigdy nie jest dostępny w podstawowej formie. Nawet w przyrodzie występuje w skomplikowanych formach. Najczęściej spotykane połączenie to sole magnezu. Dobrze. Jakie sole będą więc najlepiej przyswajalne? Oczywiście te organiczne. Nasz organizm dużo lepiej sobie z nimi radzi i dużo szybciej są one rozpuszczane. A dopiero po ich rozpuszczeniu uwolniony zostaje magnez, który może się wchłonąć. Generalnie, im wyższy poziom rozpuszczalności danej soli, tym wyższy poziom wchłanialności magnezu. Wybierajmy, więc cytryniany, asparaginiany oraz mleczany. W aptece możemy poprosić sprzedawcę o pokazanie tabletki, nie wszystkie bowiem są proste do połknięcia. Wybierajmy więc te, które najłatwiej będzie nam spożyć.

Poza solami organicznymi, jeśli już nie mamy innego wyboru, skorzystać możemy z form nieorganicznych. Tutaj najlepszym, bo najbardziej przyswajalnym będzie chlorek magnezu. Jednak forma te, ze względu na zawartość chloru, wpływa na kwasowość żołądka, co może wpłynąć negatywnie na problemy z układem trawiennym.

Najlepiej samemu przetestować dany preparat. Każdy organizm jest inny i inaczej reagować może na daną formę soli magnezu. Musimy jednak pamiętać, że przyswajalność preparatów magnezowych mieści się w przedziale od 4 do nawet 30%. Wybierajmy, więc te najlepsze.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJakie można mieć hobby
Następny artykułJaki rower do 2000

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here